Vi kan også ringe flere gange dagligt for at høre om alt er okay samt støtte med dagligdags-ting
Vores vagtcentral har en stor erfaring i at hjælpe mennesker og pårørende med demens
Danmarks eneste vagtcentral der er specialiseret i at støtte ved demens
Sammen med vores hjælpemiddel kan I tilvælge at få en tryghedspakke fra vores vagtcentral. Med tryghedspakken hjælper vi med daglige opgaver som gør hverdagen nemmere:
✓ Besvarer nødkaldet hvis I som pårørende ikke når det
✓ Hjælp til daglige ting (herunder kan være påmindelser, hjælp til hvad man skal gøre i forskellige situationer – fx hvis man skal ud af døren, opkald flere gange om dagen for at høre om man er ok, osv.
✓ Tryghedsopkald hvor vi dagligt kan ringe og få en snak – også ved utryghed eller angst
✓ Nødsituationer; Vi hjælper hvis en nødsituation skulle opstå; herunder hjælpe pårørende med at finde frem til personen hvis denne er blevet væk.
Dette får du med
✓ Kvalitetsnødkald med tovejs-tale og GPS indbygget
✓ Døgnbemandet vagtcentral – vi besvarer nødkaldet døgnet rundt
✓ Inkluderet ubegrænset antal kontaktpersoner vi kan ringe til
✓ Indbygget faldsensor – automatisk alarm hvis du falder
– og husk at der naturligvis altid er 14 dages fortrydelsesret
Kr. 1.448,-
Derefter fra kun kr. 149,- /md for at være tilknyttet vagtcentralen døgnet rundt
Når du trykker på “Gå til bestilling” får du mulighed for at vælge om du ønsker særlige services fra vores vagtcentral, eller om du blot ønsker at vores vagtcentral skal være back-up
Så snart du har bestilt nødkaldet får du tilsendt et skema, hvor du blandt andet skal udfylde om der er særlige forholdsregler vi skal være opmærksomme på, samt hvem, der skal være kontaktpersonen, så vi kan indstille servicen til jeres behov.
Vær opmærksom hvis I eller jeres pårørende oplever følgende
1. Svært ved at klare almindelige opgaver
I et øjebliks forvirring kan man sagtens komme til at lægge nøglerne i køleskabet eller lede efter sine briller, selv om man har dem på. Men hvis man pludselig begynder at have svært ved ganske almindelige opgaver, for eksempel at slutte telefonen til opladeren eller indstille ovnen på 200 grader, kan det være et typisk tegn på en begyndende demenssygdom.
Vi støtter dagligt mennesker med begyndende demens til bedre at kunne klare dagligdags opgaver selv. Det gør vi ved at vores sundhedsfaglige medarbejdere sidder klar døgnet rundt til at vejlede ud fra borgerens situation.
2. Pludselig have vanskeligheder ved tid og sted
Man kan nogle gange have brug for GPS’en til at finde ud på motorvejen eller man kan fare lidt vild ved at tage en ny vej hjem. Men hvis man pludselig ikke ved, hvordan man kommer ned til den NETTO, som man har handlet i de sidste 19 år, skal man være opmærksom på at det kan skyldes begyndende demens.
Man kan miste orienteringen pludselig, men så kan den komme tilbage igen. Angsten for ikke at vide hvor man er, gør også at man mister lysten til at cykle eller gå en tur, og at en ganske almindelig indkøbstur kan føles angst-provokerende. Man bliver mere afhængig af andre.
Hvis man har brug for hjælp til at finde vej eller til at finde hjem, har vi mulighed for at se hvor man er og guide en derfra . Vores erfarne medarbejdere guider personen hjem, eller vi hjælper til at finde frem – om man er på cykel eller til fods, i bil eller med bus, kan man altid regne med os døgnet rundt.
3. Sværere ved at huske
Det er helt normalt at glemme hvilken ugedag det er, eller hvad man fik til aftensmad i går.
Men for nogle mennesker bliver det svært pludseligt at vide om det er forår eller efterår, at huske hvor man er på vej hen, eller at man lige har været en tur i Tivoli.
Et af de mere tydelige tegn kan være at den demensramte spørger om det samme flere gange eller glemmer noget han eller hun har oplevet for kort tid siden.
Vi kender rigtig godt til denne problematik, derfor hjælper vi blandt andet til at huske en opskrift, vejlede under indkøbsturen, huske aftaler og alle andre daglige ting, således at man kan og tør klare mere trods den begyndende demenssygdom.
Fortæl os jeres historie
– så finder vi ud af om vores løsning passer til jer
Jeg hedder Søren Nielsen og er ansvarlig for at CEKURAs brugere altid føler sig mest muligt trygge.
I CEKURA ved vi at demens kan påvirke meget forskelligt.
Derfor tilpasser vi også vores service, så den bedst muligt støtter den enkelte bruger ud fra vedkommendes behov.
Har du spørgsmål til vores service eller ønsker du mere information, er du altid velkommen til at ringe til mig på 32 31 60 50 eller beskrive jeres situation for at vi kan se, hvordan vi kan hjælpe. Alle skriftlige henvendelser besvares senest næste hverdag.