Erhverv
Privatlivspolitik
Når vi modtager personoplysninger om jer, er det vores målsætning, at I har tillid til, at vi behandler jeres personoplysninger på en gennemsigtig og sikker måde. Det er derfor vigtigt for os, at I tager jer tid til at læse denne Privatlivspolitik, som vil informere jer omkring vores håndtering af jeres personoplysninger.
Denne Privatlivspolitik gælder også for behandling af personoplysninger om personer, som en virksomhed – uanset selskabsform – anvender som kontaktperson i forhold til CEKURA. Virksomheder der anvender kontaktperson i forhold til CEKURA, skal derfor gøre kontaktpersonen bekendt med denne Privatlivspolitik.
Udover Privatlivspolitikken gælder vores Cookiepolitik, som I kan finde på vores hjemmeside: www.cekura.dk.
1. Dataansvarlig
Den juridiske enhed, som er dataansvarlig for behandlingen af jeres personoplysninger, er:
CEKURA A/S
Amagerbrogade 41, 1.
2300 København S
CVR: 34046352
Tlf.: 32 31 60 50
E-mail: mail@cekura.dk
2. Kategorier af personoplysninger
I CEKURA indsamler vi kun de nødvendige oplysninger om jer. Vi har nedenfor beskrevet de typer af oplysninger, som vi indsamler:
Vi behandler følgende almindelige personoplysninger om dig:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- Fødselsdato
- Betalingsoplysninger
- Leveringspunkt
- Kundenummer
- Fuldmagtsforhold
Derudover behandler vi:
- Oplysninger om dine bestillinger af varer og service forbrugs- og leveringsoplysninger
- Optagelse af telefonsamtaler samt korrespondance med kundeservice og/ eller andre medarbejdere
- Oplysninger om jeres adfærd på vores digitale tjenester (for eksempel browsere, operativsystem og hvilket indhold, som du ser mv.)
- CVR-nummer og virksomhedsnavn
Udover identifikationsoplysninger behandler vi i CEKURA følsomme personoplysninger om jer. Det drejer sig om:
- CPR-nummer
- Helbredsmæssige oplysninger
- Oplysninger om familieforhold
- Væsentlige sociale problemer
Vi behandler udelukkende følsomme personoplysninger om jer, som I selv giver os.
Vi må alene behandle persondata, såfremt vi er berettiget til det og det er vi, når I giver os jeres samtykke til det.
Al kommunikation, der indeholder fortrolige og personfølsomme oplysninger sendt via e-mail, skal være krypteret. Dette er for at sikre, at de fortrolige oplysninger ikke kommer til uvedkommendes kendskab, eller misbruges.
En krypteret e-mail sendt fra vores mail@cekura.dk giver modtageren mulighed for at besvare krypteret, hvor også eventuelle vedhæftninger bliver krypteret. Dette uden at modtageren skal installere software, registrere sig, eller logge ind på nogen service.
Kontakt os, hvis I vil sende jeres personlige oplysninger krypteret via e-mail.
Vi gør vores bedste for at sikre et højt sikkerhedsniveau ved behandling af jeres personoplysninger, såvel i organisationen som i systemerne.
3. Personoplysninger om andre parter, som du afgiver
Vi kan bede jer om at afgive personoplysninger om jeres kontaktpersoner. Hvis I afgiver personoplysninger om andre, skal I være sikker på, at de er indforståede med det, og at I har lov til at give den slags oplysninger til os. I skal derfor henvise dem til denne Privatlivspolitik, når I giver os deres oplysninger.
4. Vi bruger personoplysninger til følgende formål og med de nævnte behandlingsgrundlag.
Formål
1. Administration af potentielle og eksisterende kundeforhold 1. indgå en aftale om levering af udstyr og service og Når du er kunde hos os på en løbende aftale, behandler vi dine oplysninger til brug for administration af aftalen herunder for at: Når du køber produkter af os via bestilling på www.cekura.dk, behandler vi dine personoplysninger med det formål at kunne levere produkter til dig og for at informere dig om vores tilbud samt til opfyldelse af øvrige forpligtelser for dig eller os, der følger af aftalen. |
Eksempler
Du er en potentiel kunde Du er kunde hos os Vi modtager oplysninger om dit forbrug for at afregner over for dig og registrerer, at du betaler. Levering af produkter og service |
Behandlingsgrundlag
Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b og litra f. Vores legitime interesser er at: |
||
2. Markedsføring, analyser og segmentering Vi bruger dine personoplysninger til at kontakte dig elektronisk, eller telefonisk vedrørende markedsføring, hvis du har givet samtykke til det. Dit samtykke kan være indhentet, hvis du tilmelder dig vores konkurrencer blandt andet via CEKURA.dk eller sociale medier. Du kan altid framelde dig den elektroniske og/ eller telefoniske markedsføring. Vi kan også benytte dine oplysninger til brug for markedsføring |
Vi sender dig reklame eller et godt tilbud Du har afgivet dit samtykke til, at vi sender dig markedsføringsmateriale pr. mail i forbindelse med en konkurrence, vi har afholdt. Vi sender dig et godt tilbud på produkter og abonnementer og anvender i den forbindelse dine personoplysninger.
|
Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a, litra b og litra f. Vores legitime interesser er at: |
||
3. Administration og forbedring af vores digitale tjenester Vi registrerer antal besøg på www.cekura.dk, herunder hvilke domæner de besøgende kommer fra, og hvilket indhold de ser. Registreringerne kan indeholde dine personoplysninger, og vi bruger oplysningerne til at udvikle og forbedre vores digitale tjenester. Derudover bruger vi oplysningerne til statistiske formål, markedsundersøgelser og interne undersøgelser for at forbedre måden, vi kommunikerer med dig på. Vi optager også løbende telefonsamtaler til dokumentation og uddannelse af medarbejdere. |
Du bruger vores digitale tjenester Når du bruger vores digitale tjenester (for eksempel bruger CEKURA.dk, opretter en profil, tilmelder dig vores nyhedsbrev, eller deltager i en konkurrence, så behandler vi dine oplysninger med henblik på at forbedre vores digitale tjenester. Derudover bruger vi dine oplysninger til at markedsføre vores produkter over for dig. Vi bruger dog ikke din mailadresse mv. i strid med markedsføringslovgivningen. Du har været i kontakt med vores kundeservice |
Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f. Vores legitime interesser er at: |
||
Hvis vi behandler jeres personoplysninger til et andet formål end dem, vi har beskrevet ovenfor, vil vi, hvis det følger af databeskyttelsesreglerne give jer besked om det nye formål, inden vi begynder behandlingen.
5. Videregivelse af dine personoplysninger
Vi videregiver aldrig jeres personoplysninger til andre, medmindre dette er på forhånd aftalt med jer. Det kan være jeres familiemedlemmer, praktiserende læger, eller ansatte i de offentlige myndigheder. På den måde ved I præcis, hvordan jeres oplysninger bliver brugt.
6. Overførsler til lande uden for EU
De personoplysninger, som vi indsamler fra jer, aldrig bliver overført til lande uden for EU.
7. Opbevaring af dine personoplysninger
Vi opbevarer kun jeres personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, der er beskrevet i punkt 4 ovenfor og/eller som påkrævet i henhold til gældende ret. Herefter vil vi slette eller anonymisere jeres personoplysninger på sikker vis. Som hovedregel opbevarer vi jeres personoplysninger i op til 2 måneder, efter I er stoppet som kunde eller har været i dialog med os omkring vores produkter, tjenester og services. Og vi tilstræber os på at slette jeres personoplysninger uden ugrundet ophold, såfremt I anmoder os om det. Nogle personoplysninger gemmer vi i kortere, eller længere tid.
Dette gælder:
Bogføringsoplysninger (bl.a. fakturaer, tilgodehavender, betalingsoplysninger og lignende oplysninger som er nødvendige for at dokumentere vores bogføring)
Vi opbevarer personoplysninger krævet efter bogføringsloven i 5 år fra udløb af regnskabsåret.
Oplysninger om informationer om markedsføringsmateriale
Vi opbevarer personoplysningerne i op til 1 år efter registrering.
Optagede telefonsamtaler
Vi opbevarer personoplysningerne mens I er kunder hos os, op til 2 måneder efter opsigelsen af abonnement og uden ugrundet ophold, såfremt I anmoder os om det.
Konkurrencedeltagelser
Vi opbevarer personoplysningerne op til 1 år efter konkurrencens udløb.
Hvis det skønnes nødvendigt, kan vi efter en konkret vurdering gemme oplysningerne i længere tid end angivet ovenfor. Det gælder, hvis der opstår tvist med kunder, til dokumentation over for offentlige instanser eller andre og i lignende situationer.
8. Pligtmæssig information
Vi har under punkt 2 angivet, hvilke oplysninger vi indsamler om jer. For at blive kunde hos CEKURA er det obligatorisk, at vi har jeres kontaktoplysninger, herunder navn, adresse samt telefonnummer. Hvis I ikke giver os de oplysninger, har vi ikke mulighed for at etablere et kundeforhold.
9. Dine rettigheder
Når vi behandler jeres oplysninger, har I følgende rettigheder:
- I har ret til at anmode om indsigt, berigtigelse eller sletning af jeres personoplysninger.
- I har også ret til at modsætte dig behandlingen af jeres personoplysninger og få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.
- Særligt har I en ubetinget ret til at modsætte jer behandling af jeres personoplysninger til brug for direkte markedsføring.
- Når behandlingen af jeres personoplysninger er baseret på jeres samtykke, har I til enhver tid ret til at tilbagekalde jeres samtykke. Jeres tilbagekaldelse vil ikke have betydning for lovligheden af behandlingen foretaget inden tilbagekaldelse af jeres samtykke.
- I har ret til at modtage de personoplysninger, som I selv har afgivet i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet).
- I kan indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed for eksempel Datatilsynet.
Hvis I gør brug af jeres rettigheder ved at tilbagekalde jeres samtykke, er det ikke sikkert, at I for eksempel har ret til dataportabilitet. Det afhænger af de konkrete omstændigheder i forbindelse med behandlingsaktiviteterne.
I kan altid kontakte os, hvis I ønsker at klage over, hvordan jeres personoplysninger er indsamlet, opbevaret eller behandlet kan I klage til vores kundeservicechef:
CEKURA A/S
Amagerbrogade 41, 1.
2300 København S
Tlf: 32 31 60 50
E-mail: mail@cekura.dk
Vi bestræber os på, at løse en klage så hurtigt som muligt. Hvis I er utilfreds med vores svar, kan I klage til den lokale databeskyttelsesmyndighed. I Danmark er dette Datatilsynet, datatilsynet.dk.
11. Ændring af vores privatlivspolitik
Denne Privatlivspolitik erstatter alle tidligere versioner. Det vil være nødvendigt løbende at opdatere og ændre denne politik, og vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre den. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi jer besked på CEKURA.dk eller mail, hvis vi mener, at det er nødvendigt.
Denne Privatlivspolitik er gældende fra 25. maj 2018.