Med et enkelt tryk er du i kontakt med vores døgnbemandede vagtcentral. Vi kan tale med dig i nødkaldet, se hvor du befinder dig og ringe efter hjælp.
- NYT: kan også ringe til pårørende!
- Vores vagtcentral hjælper altid ved nødsituationer
- Kan også fås som et flot ur eller halssmykke
Læs mere: Mange pårørende ønsker at hjælpe
Oversigt over nødkald
(Klik på at billede for at læse mere om det enkelte nødkald)
Husk at der gives op til 20% rabat hvis man bestiller som forening eller klub.
Du skal blot indtaste rabatkoden Foreninger2022 når du bestiller.
Kontakt os for mere information eller bestilling
Op til 20% rabat til seniorklubber og boligforeninger
Mulighed for at prøve nødkaldet inden køb
Mulighed for at booke gratis online/fysisk produktdemo
Meget kort levering ved hastesager
Kontakt os for mere info, bestilling eller for en uforpligtende testperiode.
Med venlig hilsen
CEKURA A/S
Ofte stillede spørgsmål
Her er svar på de spørgsmål vi ofte får. Har du spørgsmål til os er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 32 31 60 50 / mail@cekura.dk
Hvad sker der når jeg trykker på alarmen?
Med alle vores alarmer og services er det dig, der bestemmer, hvad der skal ske når du alarmerer. Vi aftaler på forhånd om alarmen skal gå direkte ind til vores vagtcentral eller om du ønsker at den først går til en eller to pårørende. Hvis disse ikke besvarer din alarm vil vi altid tage over – således at du kan være sikker på, altid at få hjælp i alle situationer.
Er det svært at installere?
Nej. Når du modtager dit nødkald er det klar til brug. Du skal heller ikke tilslutte det Wi-Fi eller andet. Vi har på forhånd sørget for at nødkaldet har de indstillinger, du ønsker. Ur, armbånd eller smykke skal ikke oplades, de har batterilevetid på 3-5 år, derefter udskifter vi.
Faldalarmen/GPS-alarmen skal oplades. Der følger en bordoplader med som gør det enkelt at sætte alarmen i opladeren.
Vores døgnsupport er altid klar til at hjælpe hvis du har spørgsmål. Du ringer blot til os på 32 31 60 50 eller skriver på mail@cekura.dk.
Hvorfor skal jeg betale et abonnement?
Den månedlig pris for abonnement skyldes to ting:
1.) Abonnementet dækker trafikken til og fra nødkaldet
2.)Abonnementet dækker for vores døgnbemandede vagtcentral. Det betyder at uanset hvornår på døgnet du trykker på nødkaldet (eller hvis det aktiveres ved at du falder), besvarer vi altid med det samme.
Kan nødkaldet også ringe til pårørende?
Efter mange ønsker om dette, har vi nu gjort at vores nødkald også kan ringe op til pårørende.
Pårørende skal dog ikke erstatte professionel hjælp. Derfor er vores vagtcentral altid klar som bagvagt, både hvis der er brug for ekstra assistance og hvis den pårørende efter 30 sekunder ikke har besvaret alarmopkaldet.
Pårørendehjælp har altid været et problematisk og politisk emne. Pårørende bør nemlig ikke føle sig tvunget til at hjælpe fordi de føler at hjælpen fra det offentlige er utilstrækkelig.
Bliv klogere på problematikken med pårørende-hjælp i denne artikel hos Ældre Sagen: Pårørende
Virker nødkaldet overalt?
Ja. Også på øerne. Der er også GPS i nødkaldet, så vi eller dine pårørende kan se hvor du er hvis du falder eller hvis du trykker på nødkaldet.
Når man modtager nødkaldet, plejer vi altid at sige at man skal teste det. Dette gør vi for at vi i praksis også kan være sikre, at alt fungerer som det skal.
Du er velkommen til at teste dit nødkald så ofte som du vil. Vi anbefaler at man tester nødkaldet mindst én gang om måneden, og vi kan ringe dig op for at huske dig på det. (Man kan naturligvis altid frabede sig opringning).
Faldet derhjemme? Sådan forholder du dig!
Print vores guide ud og hæng op