CEKURA overfaldalarm
DKK 1.199,-
samt kr. 199,-/md for at få hjælp døgnet rundt
Sådan hjælper vi dig hvis du er i nød!
Hvad sker der når jeg aktiverer alarmen?
Hvis du aktiverer din alarm fra CEKURA bliver den straks besvaret i vores vagtcentral. Her kan vi tale med dig gennem alarmen og vi kan også se, hvor du befinder dig og rekvirere hjælp. Vi vi være sammen med dig i alarmen hvis du ønsker det, indtil hjælpen er fremme. Hvis du ønsker det, kan alarmen kalde til dine pårørende i stedet.
Hvem kommer og hjælper mig?
Vores opgave er, at du hurtig får hjælp, uanset om du er blevet overfaldet, om der er en, der følger efter dig, om du er faldet faldet, har fået det dårligt, eller om der er sket en anden situation, som kræver hjælp. Vi lægger ikke på, før vi er forsikret om at hjælpen er på vej. Afhængigt af situationen kan vi ringe til dine pårørende, 1-1-2, osv. Den konkrete handlingsplan aftaler vi med dig efter at du har bestilt alarmen.
Virker alarmen også udendørs?
Ja! Din alarm virker overalt i Danmark. Du kan derfor også tage den med og føle dig tryg hvis du skal ud og gå eller løbe en tur, cykle, køre bil og andet.
Der er indbygget en GPS i alarmen. Det betyder at når du aktiverer din alarm kan vi se, hvor du befinder dig og på denne måde også hjælpe dig hvis du ikke er i stand til at fortælle, hvor du er.
Aktiveres alarmen automatisk hvis jeg falder?
Ja. Alarmen registrerer dit fald og kalder op til vores vagtcentral. Herefter skaffer vi hjælp. Vi lægger naturligvis ikke på, før hjælpen er på vej.
Skal jeg tilslutte min alarm til telefonen?
Nej! Alarmen virker selvstændigt. Dvs. du har hverken brug for telefonen eller WIFI for at få den til at virke. Alarmen er klar til brug ved modtagelse, og du behøver ikke at installere noget. Du tager blot alarmen på og kan begynde at bruge den.
Hvor hurtigt får jeg min alarm?
Efter at du har bestilt, sender vi alarmen ud til dig. Den bliver leveret til din dør i løbet af 2 til 3 hverdage.
Sammen med alarmen får du tilsendt et skema, som du skal udfylde. Det er her du blandt andet kan angive, hvis du har særlige krav til, hvordan vi skal behandle dit alarmopkald. Herunder kan være hvis du ønsker, at vi også skal ringe til nogle pårørende, andre kontaktpersoner osv. Du kan også angive hvis du har særlige helbredsmæssige forhold.